Întrebări și răspunsuri despre e-factura
Mai jos, o serie de întrebări și răspunsuri despre e-factura:
1. Pentru cine este obligatorie e-factura, începând cu 01.01.2024?
Vor avea această obligație toate entitățile care au CUI/CÎF și au clienți cu CUI/CIF sau au furnizori cu CUI/CIF, doar pentru facturile emise pentru persoane juridice din România.
2. Ce este e-factura?
E-factura este o factură obișnuită transformată în format xml.
3. De ce mai ai nevoie, dacă utilizezi o aplicație pentru obținerea și transmiterea e-factura?
Este necesar un certificat digital calificat, care are autorizare pentru a accesa Spațiul privat Virtual (SPV) deschis la ANAF pe CUI/CIF-ul firmei tale.
Semnătura digitală poate fi a reprezentantului legal sau a contabilului.
4. O factură care nu trece prin sistemul ANAF, este valabilă, după 01.07.2024?
Orice factură va fi valabilă doar dacă trece prin sistemul ANAF, indiferent dacă este vorba despre o factură pe care o emiți clientului tău sau dacă discutăm despre o factură primită de la un furnizor.
5. Cum este recomandat să procedezi cu plata unei facturi de la furnizor?
Verifică mai întâi, în SPV, dacă factura a fost transmisă la ANAF și apoi o poți achita.
6. În ce perioadă poți primi facturi și pe hârtie?
01.01.2024- 30.06.2024
7. În ce perioadă va exista scutirea de amenzi, pentru nerespectarea obligației?
01.01.2024-31.03.2024
8. În ce termen trebuie să transmiți e-factura?
În maxim cinci zile de la data emiterii facturii, până la 30.06.2024. Începând cu 01.07.2024, factura trebuie transmisă la emiterea ei.
Buna ziua,
Daca firma mea deschisa in Romania realizeaza servicii doar in afara Romaniei dar UE, atunci nu este necesara integrarea e-factura cu SPV, asa-i?
Am realizat toti pasii dar m-am lovit de obstacolul ca nu este recunoscut CUI/CIF al clientului din strainatate catre care am incercat sa integrez factura cu SPV.
Asa stiu si eu, ca nu se transmit facturile intracom., dar pentru siguranta intrebati-va contabilul.