Soft contabilitate – Plan de continuitate a afacerii si recuperare in caz de dezastru
V-ati intrebat vreodata ce se intampla daca apare un incident in mijlocul unei zile de lucru si pierdeti toate datele? Cu alte cuvinte, aveti o solutie de Disaster Recovery la indemana?
Este suficient backup-ul local sau aveti nevoie sa protejati datele printr-un backup realizat intr-un alt sediu din alt oras, regiune sau intr-un datacenter?
Daca vi se pare ceva putin probabil, ganditi-va ca doar un singur virus, aparent infensiv, poate infecta computerele societatii, poate cauza intreruperi ale activitatii pentru perioade chiar mari! Practic, aceste atacuri nu pot fi evitate, sau respinse cu o rata de succes de 100%, iar cine crede altfel pur si simplu se inseala. Dar pot aparea evenimente mult mai grave decat cel enuntat mai sus (dezastre naturale, un incediu care sa cuprinda zona de amplasament a serverului, atacuri din partea hackerilor etc.). Iata de ce un plan de continuitate a afacerii si recuperare in caz de dezastru este deosebit de util.
In cadrul acestui plan, o minora componenta este si solutia de backup a datelor din programul de contabilitate. In programul Albasoft Expert, am integrat doua solutii de backup: una pentru backup local si una de “export date” pe suport extern (CD/DVD, hard disk extern sau memory stick). Backup-ul local este asigurat de o procedura de salvare a bazei de date care se executa automat la prima accesare a programului in fiecare zi. Daca dispuneti de o retea locala (LAN) intrati la Diverse/Configurare si precizati partitia de backup. Automat se va crea o arhiva a bazei de date pe acea partitie.
Insistam sa nu neglijati salvarile periodice (saptamanal, lunar) pe suport extern ce va fi pastrat in alta locatie fizica (spatiu).
In functie de bugetul de care dispuneti, exista pe piata de software solutii dedicate pentru disaster recovery, scheduled task backup, data center.